HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
YILBA??INA ??N HAZIRLIK
YILBA??INA ??N HAZIRLIK
  • Güne mutlaka erken saatte kahvalt?? ile ba?žlay??n.

Sabah kahvalt??s?? seçenekleri:
-1-2 dilim esmer ekmek( tam tah??ll??, kepekli veya çavdar) + 1 dilim peynir
-3 çorba ka?ž???°?? yulaf + az ya?°l?? süt + 1 kivi
-1 kase yo?°urt veya 1 su barda?°?? kefir + 10 adet badem

  • Gün içerisinde az ve s??k beslenmeye her zamanki gibi özen gösterin.

Ara ö?°ün seçenekleri:
-kuru meyveler (kuru kay??s??, kuru üzüm, kuru incir)
-taze sebze ve meyveler
-süt ürünleri ( ayran, light kefir, light yo?°urt)

  • Ö?°le yeme?°inde daha hafif ve dü?žük kalorili besinleri tercih edin.

Ö?°le yeme?°i seçenekleri:
-1 kase çorba + salata
-zeytinya?°l?? sebze yeme?°i  + 1 ince dilim esmer ekmek

Vücudumuzun uyan??k oldu?°umuz sürece, uyan??k oldu?°umuz her 1 saat için 1 bardak suya ihtiyac?? vard??r. Bu yüzden gün içersinde 8-10 bardak su içmeye özen gösterin.

Y??lba?ž?? gecesi yeme?°inde neler olmal???

  •  Y??lba?ž?? sofras??na asla aç oturmay??n. Öncesinde çorba salata yo?°urt ve meyveden olu?žan küçük bir ö?°ün yapabilirsiniz. Çünkü ac??km???ž olarak gidece?°iniz bir yemek gere?°inden fazla yemenize sebep olabilir.
  •  Y??lba?ž?? gecesini d???žar??da geçireceksek birbirinden çe?žitli mezeler, ordövr tabaklar??, yemekler, tatl??larla dolu bir sofra ile kar?ž??la?žabiliriz. Mümkün oldu?°u kadar verilen yemeklerin miktar??n?? azaltmaya özen gösterin.
  •  Ordövr tabaklar??nda 1 dilim peynir, domates, salatal??k ve yo?°urtla haz??rlanm???ž bir mezeyi tercih edebiliriz.
  •  Ana yemeklerde k??zartma, kavurma tarz?? besinlerden uzak durmal??y??z. Izgara, f??r??nda veya bu?°ulama olarak derisi al??nm???ž hindi eti, tavuk eti veya bal??k tercih edebiliriz.
  •  Tatl?? seçimlerinizde dikkatli olun. ??erbetli hamur tatl??lar??n??n yerine sütlü tatl??lar?? veya meyve tatl??lar??n?? tercih edebilirsiniz. Tatl?? yerine meyve tüketmeyi tercih edin. Mevsim meyveleriyle haz??rlanm???ž güzel bir meyve salatas?? iyi bir seçenek olabilir.
  •  Yemekleri yava?ž yava?ž yemeye özen gösterelim, böylece hem yeme?°in tad??na varm???ž oluruz, hem de daha az besin tüketmi?ž oluruz.
  •  Y??lba?ž?? yeme?°inde alkol alacaksan??z, alkol oran?? ve kalorisi dü?žük olan alkol grubunu tercih edebilirsiniz. Alkolü aç karn??na de?°il yemeklerle birlikte tüketmeye özen gösterebilirsiniz.


Hangi içki kaç kalori? (Tercihen 1-2 kadeh) 
B?RA (light) 92 kal / 330 mL
B?RA (normal) 139 kal / 330 mL
??ARAP SEK 98 kal / 115 mL 
VOTKA (Normal) 210 kal / 80 mL
VOTKA (Shut) 105 kal / 40 mL
V?SK? (Tek) 110 kal / 40 mL
V?SK? (Duble) 220 kal / 80 mL
RAKI (Tek) 134 kal / 40 mL
RAKI (Duble) 268 kal / 80 mL
C?N 98 kal / 40 mL


Diyet ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HER YA??TA K?LO KONTROL?? ??NEML?D?R!
DENGEL? D?YET?N ??ZELL?KLER? NELERD?R?
TATLANDIRICILARA B?R G??ZATALIM..
OKUL ??A?I BESLENMES?N?N B??Y??ME VE GEL???MEDEK? ??NEM?
BES?NLERLE YETER?NCE KALS?YUM ALIYOR MUSUNUZ?
GEBEL??E HAZIRLIK VE GEBEL?KTE BESLENME
AZ VE SIK BESLEN?N METABOL?ZMANIZI HIZLANDIRIN
YETERL? DENGEL? BESLENME VE SA?LIKLI YA??AM
K?LO VERMEK ????N PORS?YONLARI D??????RMEK ??ART
YILBA??INA ??N HAZIRLIK
1 OCAK YEN? YILIN ?LK G??N??
SIKICI VE ??OK D?YETLER? B?R KENARA BIRAKIN..
D?YET EFSANELER?: B??L??M 2
K?LO VERME YOLUNDA KOYDU?UNUZ HEDEFLER GER??EK??? M??
HANG?S? ??NEML?: Beden Kitle ?ndeksi Mi? V??cut Ya?° Y??zdesi Mi?
UNUTULAN SEBZE MANTAR
KAHVES?Z OLMAZ D?YENLERDEN M?S?N?Z?
HAFTANIN SA?LIKLI BES?N?: ??Z??M
D?YET?N VAZGE???LMEZ MEYVES? ELMA
MEYVE VE SEBZEN?N BOL T??KET?M?N?N ??NEM?
D?YET EFSANELER?: B??L??M 1
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın