HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
DENGELİ DİYETİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
DENGELİ DİYETİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

1. Bireyin günlük enerji alımı, enerji harcamasından daha az düzeyde, haftada 0.5- 1kg ağırlık kaybına neden olacak şekilde düzenlenmelidir. Kaybedilen ağırlığın tekrar kazanılmaması için uzun sürede verilen yağ kaybı önemlidir.
2. Enerjinin % 12-15'i proteinden, % 55-60'ı karbonhidrattan ve % 20-30'u yağlardan sağlanmalıdır. Alınan karbonhidratın büyük bir kısmının kompleks karbonhidratlardan sağlanması önerilmektedir. Önerilen miktardaki yağın diyetle alınması; bireyde tokluk hissinin sağlanmasını, tükettiği besinlerden lezzet almasını, bireyin diyeti kabullenmesini ve verilen diyeti uzun süreli uygulayabilmesini; proteinin yeterli miktarda alınması ise, bireyde tokluk hissinin sağlanmasını, yüksek termik etkiyi, yağsız vücut kitlesinin korunmasını sağlar.
3. Vitamin ve mineraller günlük önerilen miktarlarda alınmalıdır. Ancak düşük enerjili diyetlerde özellikle B grubu vitaminleri, demir ve kalsiyum yönünde yetersizlikler söz konusu olabilmektedir. Bu nedenle kadınlarda 1200 kkal/gün. Erkekler de ise 1500 kkal / gün ve daha düşük enerjili diyet uygulamalarında vitamin ve mineral eklemesi gerekebilir.
4. Diyet posası yüksek (25-35 g/gün) olmalıdır. Posa; açlık hissini geciktirir, midenin boşalma hızını yavaşlatır ve barsak hareketlerini artırır. Böylece zayıflamayı destekler. Bu nedenle hazırlanan diyette sebze ve meyve miktarları yeterli olmalı, kabuklu yenebilen besinler kabuklu olarak tüketilmeli, meyve suyu yerine meyvenin kendisi tercih edilmeli, beyaz ekmek yerine tam tahıllı, çavdar, kepekli veya yulaf ekmeği tercih edilmeli, ve haftada en az 1-2 porsiyon kurubaklagil tüketilmelidir.
5. Öğünler günde en az 5- 6 öğün olacak şekilde düzenlenmeli ve birey 2-2.5 saat ara ile yemek yemelidir. Bu şekilde azar azar ve sık sık düzenlenen öğünler bireyin çok acıkarak bir defada aşırı yemek yemesini ve gereksiz atıştırmalar yapmasını önlemektedir.
6. Günde 2- 3 litre su tüketilmelidir. Özellikle her öğünde yemeğe başlamadan önce su içilmelidir.
7. Diyetin özelliğine görev sakınılması gereken yiyeceklerin tüketimine dikkat etmek gerekmektedir
8. Diyette alkol kullanılmamalıdır. Ancak birey alışkanlıklarından vazgeçemiyorsa az miktarda, düşük enerji içeren içkiler (bira, şarap) tercih edilerek enerji içeriğine göre tüketilmesi gereklidir.
9. Diyet bireyin alışkanlıklarına, yaşam biçimine, inançlarına, sosyal ve ekonomik koşularına uygunluğu sağlanmalıdır. Diyetin birey tarafından kabul edilmesi ve iyice öğrenilmesi önemlidir. Diyet tedavisi ile uzun sürede birey yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığını kazanmalıdır.
10. Diyet yaparken enerji içeriğini artırmayacak yöntemler ve değişimler bireye öğretilmeli ve alıştırılmalıdır.


Diyet ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HER YAŞTA KİLO KONTROLÜ ÖNEMLİDİR!
DENGELİ DİYETİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
TATLANDIRICILARA BİR GÖZATALIM..
OKUL ÇAĞI BESLENMESİNİN BÜYÜME VE GELİŞMEDEKİ ÖNEMİ
BESİNLERLE YETERİNCE KALSİYUM ALIYOR MUSUNUZ?
GEBELİĞE HAZIRLIK VE GEBELİKTE BESLENME
AZ VE SIK BESLENİN METABOLİZMANIZI HIZLANDIRIN
YETERLİ DENGELİ BESLENME VE SAĞLIKLI YAŞAM
KİLO VERMEK İÇİN PORSİYONLARI DÜŞÜRMEK ŞART
YILBAŞINA ÖN HAZIRLIK
1 OCAK YENİ YILIN İLK GÜNÜ
SIKICI VE ŞOK DİYETLERİ BİR KENARA BIRAKIN..
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 2
KİLO VERME YOLUNDA KOYDUĞUNUZ HEDEFLER GERÇEKÇİ Mİ?
HANGİSİ ÖNEMLİ: Beden Kitle İndeksi Mi? Vücut Yağ Yüzdesi Mi?
UNUTULAN SEBZE MANTAR
KAHVESİZ OLMAZ DİYENLERDEN MİSİNİZ?
HAFTANIN SAĞLIKLI BESİNİ: ÜZÜM
DİYETİN VAZGEÇİLMEZ MEYVESİ ELMA
MEYVE VE SEBZENİN BOL TÜKETİMİNİN ÖNEMİ
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 1
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın