HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
EGZERSİZ VE BESLENME İLİŞKİSİ
EGZERSİZ VE BESLENME İLİŞKİSİ

Son yıllarda egzersiz yarışma amacı dışında kronik hastalıkların önlenmesi/tedavisi ve sağlıklı yaşamın sağlanması için herkese önerilmektedir. ABD'de halkın %40 nın düzenli olarak egzersiz yaptığı, ülkemizde ise bu oranın çok düşük olduğu bilinmektedir. Egzersiz ve beslenme birbirleriyle yakından ilişkilidir.

Bu ilişki 3 basamaktan incelenebilir:
1-Beslenme, egzersiz performansını artırmak için önemlidir.
2-Beslenme, egzersiz sırasında enerji metabolizması ve enerji kaynaklarını sağlanması için önemlidir.
3-Sağlıklı beslenme ve egzersiz / fiziksel uygunluk hastalıkların önlenmesi ve sağlığın korunması için gereklidir.

Sporcular ve antrenörler çok eski çağlardan bu yana özellikle kendi deneyimlerine göre yarışmayı kazanmak ve rakiplerine göre avantaj sağlamak için özel diyetler uygulamakta ve konu ile çok yakından ilgilenmektedirler. Romalı gladyatörlerin kas gücü artırmak için fazla miktar et yedikleri, 5 defa Olimpiyat şampiyonu olan Yunanlı güreşçi Milan'ın ise günde 9 kg et ile bol miktarda ekmek yediği ve şarap içtiği bilinmektedir. Hatta Milan'ın Olimpiyatlarda gösterdiği başarının diyetiyle ilgili olduğu bildirilmiştir. Fakat günümüzde bu uygulamaların bilimsel dayanağın olmadığı açıklığa kavuşturulmuştur.

Gerçektende beslenme sporcunun antrenman, antrenman sonrası toparlanma ve yarışma performansını direkt olarak etkilemektedir. Yarışma ve antrenman öncesi, sırası ve sonrasında kalite ve miktar olarak ``yeterli beslenme`` performansı maksimum düzeye çıkarmaktadır. Pek çok spor dalı için optimal diyetin enerjisinin % 60'ı karbonhidrat , %12-15'i protein, kalanı yağlardan sağlanmalıdır.

Spor dallarında beslenme özellikleri faklılık göstermesine karşın sporcuların çoğunun uyması gereken 2 temel kural bulunmaktadır. Bunlar:
1-Antrenman ve yarışmalar sırasında kas glikojen düzeninin devamlılığının sağlanması için diyetle yeterli karbonhidrat tüketilmesi.
2-Egzersiz sırasında normal termoregülatör fonksiyonlarının sürdürülmesi için yeterli sıvı alınmasıdır.


Egzersiz Spor ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
PERFORMANSINIZ İÇİN SIVI İHTİYACINIZI ÖNEMSEYİN
EGZERSİZ VE BESLENME İLİŞKİSİ
YETİŞKİNLERİN EGZERSİZ REÇETESİ
GÜNDE 10 BARDAK SU İLE FAZLA KİLOLARDAN KURTULUN!!
HAREKETLİ YAŞAM, SAĞLIKLI YAŞAM
YAŞAM TARZINIZDAN OLUMSUZ FAKTÖRLERİ ÇIKARTIN
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın