HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
EGZERS?Z VE BESLENME ?L???K?S?
EGZERS?Z VE BESLENME ?L???K?S?

Son y??llarda egzersiz yar???žma amac?? d???ž??nda kronik hastal??klar??n önlenmesi/tedavisi ve sa?°l??kl?? ya?žam??n sa?°lanmas?? için herkese önerilmektedir. ABD'de halk??n %40 n??n düzenli olarak egzersiz yapt???°??, ülkemizde ise bu oran??n çok dü?žük oldu?°u bilinmektedir. Egzersiz ve beslenme birbirleriyle yak??ndan ili?žkilidir.

Bu ili?žki 3 basamaktan incelenebilir:
1-Beslenme, egzersiz performans??n?? art??rmak için önemlidir.
2-Beslenme, egzersiz s??ras??nda enerji metabolizmas?? ve enerji kaynaklar??n?? sa?°lanmas?? için önemlidir.
3-Sa?°l??kl?? beslenme ve egzersiz / fiziksel uygunluk hastal??klar??n önlenmesi ve sa?°l???°??n korunmas?? için gereklidir.

Sporcular ve antrenörler çok eski ça?°lardan bu yana özellikle kendi deneyimlerine göre yar???žmay?? kazanmak ve rakiplerine göre avantaj sa?°lamak için özel diyetler uygulamakta ve konu ile çok yak??ndan ilgilenmektedirler. Romal?? gladyatörlerin kas gücü art??rmak için fazla miktar et yedikleri, 5 defa Olimpiyat ?žampiyonu olan Yunanl?? güre?žçi Milan'??n ise günde 9 kg et ile bol miktarda ekmek yedi?°i ve ?žarap içti?°i bilinmektedir. Hatta Milan'??n Olimpiyatlarda gösterdi?°i ba?žar??n??n diyetiyle ilgili oldu?°u bildirilmi?žtir. Fakat günümüzde bu uygulamalar??n bilimsel dayana?°??n olmad???°?? aç??kl???°a kavu?žturulmu?žtur.

Gerçektende beslenme sporcunun antrenman, antrenman sonras?? toparlanma ve yar???žma performans??n?? direkt olarak etkilemektedir. Yar???žma ve antrenman öncesi, s??ras?? ve sonras??nda kalite ve miktar olarak ``yeterli beslenme`` performans?? maksimum düzeye ç??karmaktad??r. Pek çok spor dal?? için optimal diyetin enerjisinin % 60'?? karbonhidrat , %12-15'i protein, kalan?? ya?°lardan sa?°lanmal??d??r.

Spor dallar??nda beslenme özellikleri fakl??l??k göstermesine kar?ž??n sporcular??n ço?°unun uymas?? gereken 2 temel kural bulunmaktad??r. Bunlar:
1-Antrenman ve yar???žmalar s??ras??nda kas glikojen düzeninin devaml??l???°??n??n sa?°lanmas?? için diyetle yeterli karbonhidrat tüketilmesi.
2-Egzersiz s??ras??nda normal termoregülatör fonksiyonlar??n??n sürdürülmesi için yeterli s??v?? al??nmas??d??r.


Egzersiz Spor ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
PERFORMANSINIZ ????N SIVI ?HT?YACINIZI ??NEMSEY?N
EGZERS?Z VE BESLENME ?L???K?S?
YET???K?NLER?N EGZERS?Z RE??ETES?
G??NDE 10 BARDAK SU ?LE FAZLA K?LOLARDAN KURTULUN!!
HAREKETL? YA??AM, SA?LIKLI YA??AM
YA??AM TARZINIZDAN OLUMSUZ FAKT??RLER? ??IKARTIN
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın