HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
BROKOLİNİN BİLİNMEYEN YÜZÜ
BROKOLİNİN BİLİNMEYEN YÜZÜ

 

Son dönemlerde özellikle kanser önleyici etkisi ile evlerimize daha çok giren brokolinin zengin bir vitamin-mineral içeriği var. Bağışıklık sistemini destekleyen C vitamini, anti inflamatuar etkiye sahip K vitamini, kalp sağlığı için gerekli folat, serbest radikalleri etkisiz hale getiren A vitamini ve selenyum, enerji oluşumunda yardımcı olan B6-B2 vitaminleri ve fosfor minerali, kemik sağlığı için gerekli olan magnezyum ve kalsiyum, içeriğindeki vitamin-minerallerin sadece bir kaçıdır.

Brokolinin yapılan araştırmalarla yararları kanıtlanan veya biraz daha araştırılmaya değer olan faydalarına değinecek olursak:

  • İçeriğinde fitokimyasallar olarak adlandırılan sadece bitkilerde bulunan ve antioksidan özelliğe sahip kimyasallar sayesinde kanser yapıcı hücrelerin etkisiz hale getirilmesine yardımcı olur.
  • Kanser gelişimde rol oynayan oksidatif stres, kronik inflamasyon ve yetersiz detoksifikasyonun etkisi düşünüldüğünde, düzenli brokoli tüketiminin içeriğindeki antioksidanlar ve anti-infamatuarlar sayesinde prostat, kolon, meme, safra kesesi ve yumurtalık kanserleri riskini azaltabileceğine dair güvenilir sonuçlar bulunmaktadır.
  • Folat, B6 ve B12 vitaminlerinin yetersizliği ile ortaya çıkan homosistein yüksekliğinin kalp hastalıklarında önemli bir etkisi vardır. B vitaminlerinden zengin olan brokolinin ise bu tip kalp hastalıkları riskini azalabileceği düşünülmektedir.
  • Brokolinin sahip olduğu lif içeriği sindirim yolunda kolesterolü bağlayarak kolesterol düşürücü etkisi sağlar.
  • Çiğ brokoli midede helicobakter pilorinin çoğalmasına ve mide duvarına yerleşmesini engeller.
  • Kaempferol adlı flavonoidden de zengin olan brokolinin alerji yapıcı maddelerin vücuda olan etkisini de azaltabileceğine dair araştırmalar bulunmaktadır. Bu etki kaempferolün anti-inflamatuar etkisinde kaynaklanır.
  • Göz sağlığı için gerekli olan lutein ve zeaxantin yönünden zengindir. Maküler dejenerasyon, katarakt gibi göz hastalıklarında olumlu etkisinin olabileceğine dair araştırmalar bulunmaktadır.

Yukarıda saydığımız bu yararları sağlayabilmek için haftada 3-4 defa 1-1.5 kase dolusu (100-150g) brokoliyi beslenme planınıza dahil etmeniz yeterli olacaktır. 100 gramında sadece 30 kalori olan brokoliyi gönül rahatlığıyla salatalarınızda, makarnalarınızda, omletlerinizde, ızgara etlerinizin yanında garnitür olarak hatta meze olarak kullanabilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken bir nokta ise özellikle besinlerin suyla direk teması birçok vitaminin kaybına neden olduğundan brokoliyi pişirirken buhar yöntemini kullanmanız en sağlıklı seçim olacaktır.


Hastalıklarda Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
POSA TÜKETİMİ HASTALIKLARDA NEDEN ÖNEMLİDİR?
OMEGA-3 ALIMI İLE KRONİK HASTALIKLARDAN KORUNALIM
OSTEOPOROZ: KADINLARIN KABUSU
GUT DİYETİ NASIL OLMALIDIR?
OBEZİTE: YÜZYILIN HASTALIĞI
OBEZİTE İLE KALP DAMAR HASTALIKLARI İLİŞKİSİ
TİP 2 DİYABET SİZİN İÇİN BİR KADER OLMASIN!!
SAĞLIĞIMIZI TEHDİT EDEN GIDA SAHTEKARLIKLARI
UYKU APNESİNE DİKKAT!!
ŞEKERLİ İÇECEKLERE DİKKAT!
YETERSİZ OMEGA-3 YAĞ ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR
BROKOLİNİN BİLİNMEYEN YÜZÜ
SONBAHARDA BESLENME ÖNERİLERİ
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın