HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
DOĞUM SONRASI BESLENME
DOĞUM SONRASI BESLENME

Mucize Gerçekleşti. Canınızın Canı Geliyor...

Hamileliğinizin son günlerinde misiniz?
Yeni bir bebek mi geliyor?
İşte size doğum sonrası emziklilik dönemi için 14 aylık bir anneden 😉 ve uzmanından çoooook önemli öneriler…

👍Özellikle ilk 6 aylık süreçte bebeğiniz, kendiniz ve yaşadığınız bu tarifsiz anların keyfinden başka hiçbir şey düşünmeyin. Psikolojik durumunuz sütünüz için en önemli faktördür. Ailenizin yeni üyesinin her anının keyfini çıkarıp moralinizi yüksek tutun. Sizi negatif etkileyen bütün etmenleri olabildiğince çevrenizden uzaklaştırın.Unutmayın doğumdan emzirmeye kadar herşey hormonlarınızın dolayısıyla beyin gücünüzün kontrolü altında. Emzirme süresinde sakin ve rahat ortamda bebeğinizle bağ kurun.

👍Günde 2.5-3 litreye yakın sıvı almaya dikkat edin. İhtiyaç hissettikçe, yeterince su, taze sıkılmış meyve suları, ayran, komposto gibi sıvılar tüketin. Kompostoyu şekerli yapmanıza gerek yok. Meyvenin kendi şekeri yeterli olacaktır. Her emzirme seansında bir bardak, yani 200-250 ml.su için. Ayrıca sıvı kaybının yanında elektrolit dengesini sağlamak için gün içinde 1-2 şişe doğal maden suyu da tüketebilirsiniz.

👍Bulabildiğiniz her fırsatta dinlenin ve uyumaya çalışın.Unutmayın annenin huzurlu, dinlenmiş, uykusunu almış olması sütünüzün verimliliği için önemlidir.

👍Başlarda göğüs ağrısı olabilir ve süt az yada geç gelebilir; ancak sabretmek gerekir. Endişelenmeyin sakin olun moral en önemli etken bunu hiç unutmayın. Bu konuda kendinize ne kadar güvenirseniz ve ne kadar emzirirseniz sütünüz de o kadar artacaktır. Eğer erken doğum yaptıysanız sütünüzün geç gelme olasılığı artabilir bu durumda kesinlikle umutsuzluğa kapılmayın bebeğinizle sürekli denemelerde bulunmaya ve süt pompası ile de süt gelmese de göğüslerinizi çalıştırmaya devam edin. Sıcak kompreslerle gün içinde sık aralıklarla göğsünüze masaj yaparak alacağınız ılık duşlar bu süreci hızlandırmaya yardımcı olacaktır.

👍Gece, gündüz, bebeğiniz açlık gösterdiği her an bebeğinizi emzirin. Unutmayın ki ne kadar çok emzirirseniz sütünüzün miktarı da o kadar artacaktır. Bebeğiniz doyduğunda zaten emmeyi bırakacak ve uykuya dalacaktır. İlk zamanlar bebeğiniz henüz çok küçükken kolay yoruldukları için karnı doymamasına rağmen uyuyakalabilir, bu durumda emzirmeyi tekrar deneyin. Bebeğinizin 2 saatten fazla uyumasına izin vermeyin. Biliyoruz çok zor ancak kan şekerinin düşmesini önlemek için 2 sAatten fazla uyuyan bebeklerin uyandırılarak beslenmesi gerekmektedir.

👍Eğer sütünüz henüz gelmedi yada yeterli miktara ulaşmadıysa bebeğiniz mama almak durumunda kalırsa üzülmeyin bu birçok annenin yaşadığı bir süreç. Acıkan beslenme vakti gelen bebeğinizle önce emzirme denemesi yapıp sonrasında göğsünüzde yatırmaya devam edip emziriyormuş gibi yaparak şırınga yardım ile doktorunuzun önerdiği miktarlarda mama ile besleyin. Mamanın miktarı doktorunuz ve beslenme uzmanı tarafından bebeğinizin kilosu ve boyuna göre ayarlanmalıdır. Bu süreç içinde biberon kullanılması bir çok uzman tarafından bebeğin kolayına geleceği için göğsünüzde zaman kaybetmek uğraşmak yerine göğsünüzden uzaklaşmasına neden olduğu düşünüldüğünden önerilmemektedir. Sütünüz yeterli miktara ulaştığında bebeğinizin kilo alımı normale döndüğünde mama takviyesini bırakarak tek başına sadece anne sütüyle devam edin.

👍Emzirme döneminde beslenmeniz bebeğinizin gelecekteki sağlığı ve anne sütü verimliliği için çok önemlidir. Hamileliğinizdeki sağlıklı beslenme alışkanlığınıza emzirirken de devam edin. Değişik besin gruplarından beslenmeye ve öğün aralarında sağlıklı atıştırmalıklar yapmaya özen gösterin. Protein içeriği yüksek,kabızlık ihtimaline karşı bol lif içeren,vitamin yönünden zengin ,demir içerği olan kalsiyum yönünden zengin bir beslenme planı oluşturun.Haftada en az 2kez balık tüketmeye çalışın. Ara öğünlerde fındık,ceviz gibi yağlı tohumlardan mutlaka tüketin. Her gün kahvaltınızda yumurtayı ihmal etmeyin.Kullandığınız tuzun iyotlu tuz olmasına dikkat edin.Bebeğini emziren anne ne iki kişilik yemeli, ne de hızla kilo vermeye çalışıp diyet yapmalıdır. Emzirme sırasında normal kalori ihtiyacınıza ek olarak 300-500 kalori daha fazla beslenmeniz yeterlidir. Bu süreçte ilk 6 ay kesinlikle diyet yapmayın.Düşük kalorili ve kısıtlı beslenme tarzı sütünüzü etkileyecektir.Bunun yerine mümkün olduğunca hareketli olmaya gayret gösterin.

👍Emzirme döneminde kullanacağız her türlü takviye,ilaç ,krem….mutlaka doktorunuza danışın.Etken maddeler sütünüze ve bebeğinize geçebilir.

👍Bebeğiniz sizin aldığınız bazı gıdalara hassasiyet gösteriyor, emzirme sonrasında huzursuz oluyorsa, bir süre o gıdadan uzak kalmayı deneyebilirsiniz. Bebeğinizin rahatladığını fark ederseniz, emzirme süreci boyunca o gıdayı beslenmenizden çıkarmanızda yarar vardır. Ailede belli bazı gıda alerjileri varsa, bu gıdaları tüketirken de dikkatli olmanızda yarar vardır. Kesin kanıtlanmış olmasa da, lahana, karnabahar, kuru baklagiller, soğan, sarmısak gibi keskin kokulu gıdalar sıkça suçlanmakta, bebekte gaz sancısını artırdığı ileri sürülmektedir. Böyle bir durum gözlemlerseniz, bir süre bu gıdalardan uzak kalmayı deneyebilirsiniz.

👍Emzirme dönemi de hamilelik gibi hayatınızda başınıza sayılı gelecek dönemlerden biri.Hamilelik döneminde aldığınız kiloları düşünmeyin strese girmeyin. Bu dönemi, hem kendiniz hem de bebeğiniz için en sağlıklı ve güzel şekilde geçirmeye çalışın. Düzenli olarak emzirmek gün içinde yaklaşık 300-500 kalori daha fazla yakmanızı , bu da ayda yaklaşık 1-2 kilo kaybetmenizi sağlayacaktır..Unutmayın bu yaşadığınız 9 aylık bir sürecin sonucu bir anda normale dönmesini beklemek büyük bir yanlış olur.6 ay ila 1 yıl arasındaki bir süreçte herşeyin yoluna gireceği konusunda şüpheniz olmasın.

👍Bu konuda daha yazılacak çok şey var biliyoruz bu öneriler bizden size sadece bir başlangıç. Devamını sevgiyle ilerleyen günlerde paylaşmayı sürdüreceğiz…

 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın