HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
HAFTANIN SAĞLIKLI BESİNİ: ÜZÜM
HAFTANIN SAĞLIKLI BESİNİ: ÜZÜM

Üzüm... Benzersiz besleyici özelliği olan birçok bileşenden oluşur; bu sebeple tedavi edici özelliğe sahip bir meyvedir. Bu aromalı meyve, yaşa bağlı olarak gelişen kansızlık, kireçlenme, yorgunluk, varis ve romatizma gibi hastalıkları tedavi etmeye yardımcı olur ve bunların oluşmasını önleyebilir.

İçerdiği bileşenler

Resveratrol, Catechin, Epicatechin,, Quercetin, Anthocyanin, Tanins

Üzüm içerdiği antioksidan flavonoid bileşenleri ile güçlü bir antioksidandır. Yapılan birçok çalışmada üzümün güçlü antioksidan aktivite gösterdiği; kanın pıhtılaşması ve LDL oksidasyonunu önlediği görülmüştür. Bu özelliği ile kalp damar hastalıklarına karşı koruyucu bir özelliği bulunmaktadır. Üzüm yüksek miktarda su ve lif içerir; bu özelliği ile karaciğerin ve bağırsağın temizlenmesine yardımcı olur. Siyah üzüm, iltihap önleyici Quercetin içeriği ile dolaşım sisteminin düzenli çalışmasını sağlar ve sindirim sistemini destekler.

Olası etki mekanizmaları

  • Güçlü antioksidan aktivite
  • Antimikrobiyal etki
  • Tümör oluşumu ve gelişimini engelleme (meme, prostat, mide, kolorektal, pankreas, tiroid, baş ve boyun, over, serviks, akciğer gibi)
  • LDL oksidasyonunu inhibe etme
  • Anti-inflamatuvar etki
  • Anti- hipertansif etki
  • Anti- diyabetik etki


Üzüm kurutulup kuru meyve olarak da tüketilebilir. Kuru meyvelerin içerisinde en iyi besin özelliklerine sahip olan kuru üzüm, lif ve mineral bakımından zengindir. Özellikle demir, potasyum, selenyum, çinko açısından zengindir. İçerdiği demir ile özellikle kadınların en büyük problemlerinden biri olan kansızlığın tedavisinde besin desteği olarak kullanılabilir. İçerdiği çinko ve selenyum ile cilt kırışıklıklarını engelleme, yaşlanmaya karşı etkili ve saç, deri, tırnakların daha sağlıklı gelişmesine yardımcıdır.


Üzümün tüketim alternatifleri neler olabilir?

  • 1 çorba kaşığı kuru üzüm ile 2 adet tam ceviz kuşluk veya ikindi ara öğünü için,
  • 15-20 adet üzüm ve 1 su bardağı yarım yağlı süt gece ara öğünü için,
  • 1 dilim beyaz peynir ve 1 ince dilim tam tahıllı ekmek ile 1 çay bardağı üzüm suyu ise sabah kahvaltısı için güzel alternatifler olabilir.

 


Diyet ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HER YAŞTA KİLO KONTROLÜ ÖNEMLİDİR!
DENGELİ DİYETİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
TATLANDIRICILARA BİR GÖZATALIM..
OKUL ÇAĞI BESLENMESİNİN BÜYÜME VE GELİŞMEDEKİ ÖNEMİ
BESİNLERLE YETERİNCE KALSİYUM ALIYOR MUSUNUZ?
GEBELİĞE HAZIRLIK VE GEBELİKTE BESLENME
AZ VE SIK BESLENİN METABOLİZMANIZI HIZLANDIRIN
YETERLİ DENGELİ BESLENME VE SAĞLIKLI YAŞAM
KİLO VERMEK İÇİN PORSİYONLARI DÜŞÜRMEK ŞART
YILBAŞINA ÖN HAZIRLIK
1 OCAK YENİ YILIN İLK GÜNÜ
SIKICI VE ŞOK DİYETLERİ BİR KENARA BIRAKIN..
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 2
KİLO VERME YOLUNDA KOYDUĞUNUZ HEDEFLER GERÇEKÇİ Mİ?
HANGİSİ ÖNEMLİ: Beden Kitle İndeksi Mi? Vücut Yağ Yüzdesi Mi?
UNUTULAN SEBZE MANTAR
KAHVESİZ OLMAZ DİYENLERDEN MİSİNİZ?
HAFTANIN SAĞLIKLI BESİNİ: ÜZÜM
DİYETİN VAZGEÇİLMEZ MEYVESİ ELMA
MEYVE VE SEBZENİN BOL TÜKETİMİNİN ÖNEMİ
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 1
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın