HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
YETERSİZ OMEGA-3 YAĞ ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR
YETERSİZ OMEGA-3 YAĞ ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR

 

Kandaki omega-3 düzeyi ve zihinsel fonksiyonlar arasındaki ilişkiyi incelemek için yaşları ortalama 67 olan sağlıklı 1575 kişi üzerinde yapılan bir araştırmada, kişilerin zihinsel fonksiyonlarını ölçen testler verilmiş ve kırmızı kan hücrelerindeki omega-3 yağ düzeyleri ölçülmüştür.

 

Araştırmanın sonunda görsel hafıza, problem çözme ve okuyup anlama testlerinden düşük puan alan kişilerin kandaki omega-3 yağ asit düzeylerinin de düşük olduğu saptanmıştır.  Sonuç olarak omega-3 yağ asitlerinden düşük olan bir beslenme planının, beynin daha hızlı yaşlanmasına neden olabileceği, düşünme ve hafıza yeteneğinin bir kısmının da bununla beraber zayıflayabileceği sonucuna varılmıştır.  

 

Omega-3 yağ asitlerinin zihinsel fonksiyonlar üzerindeki bu etkilerinin yanı sıra kalp damar sağlığı, kanser, artirit ve astım gibi hastalıklar üzerindeki olumlu etkilerine dair araştırmalar da bulunmaktadır.

 

Bir kişinin omega-3 yağ asitlerinden yararlanması için haftada 2-3 defa balık tüketmesi önerilir. Omega-3 yağ asitlerinin en zengin kaynakları somon, ton balığı, ringa balığı, sardalya gibi balıklardır. Balıkta sağlık açısından yarar sağlayan omega-3’ler, EPA (eikosapentatonik asit) ve DHA (dokosaheksanoik asit) olarak bilinir. Eğer balık sevilmiyorsa, omega-3 yağ asitleri, keten tohumu ve yağı, soya ve yağı, kanola yağı, ceviz gibi bitkisel kaynaklardan karşılanabilir. Bu kaynaklar EPA ve DHA’ya %10-20 oranında dönüştürülebilen ALA’yı (alfa linolenik asidi) içerir. Günlük EPA ve DHA için 500-1000 mg,  ALA için ise 1.1-1.6 g, önerilmektedir.

 

Eğer balığı hiçbir şekilde tüketemiyorsanız ve bitkisel kaynaklı besinlerin de çok yeterli olmadığı düşünülürse, balık yağı destekleri kullanılabilir. Fakat omega-3 yağ asitlerinin kanı sulandırıcı etkisinden dolayı, anti inflamatuar ve kanı sulandırıcı ilaç kullanan kişilerin balık yağı alırken doktorlarına danışmalarında fayda vardır.

 

Bazı balık türlerinin EPA+DHA değerleri:

 

1000 mg ve üstü

500-900 mg

500 mg ve altın

Somon

Kılıç balığı

Kedi balığı

Sardalya

Kaya balığı

Ahtapot

Ton balığı

 

Yengeç

 

 

 

 

Bir yemek kaşığı keten tohumu yağı 2.4 g ALA içermektedir.

 


Hastalıklarda Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
POSA TÜKETİMİ HASTALIKLARDA NEDEN ÖNEMLİDİR?
OMEGA-3 ALIMI İLE KRONİK HASTALIKLARDAN KORUNALIM
OSTEOPOROZ: KADINLARIN KABUSU
GUT DİYETİ NASIL OLMALIDIR?
OBEZİTE: YÜZYILIN HASTALIĞI
OBEZİTE İLE KALP DAMAR HASTALIKLARI İLİŞKİSİ
TİP 2 DİYABET SİZİN İÇİN BİR KADER OLMASIN!!
SAĞLIĞIMIZI TEHDİT EDEN GIDA SAHTEKARLIKLARI
UYKU APNESİNE DİKKAT!!
ŞEKERLİ İÇECEKLERE DİKKAT!
YETERSİZ OMEGA-3 YAĞ ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR
BROKOLİNİN BİLİNMEYEN YÜZÜ
SONBAHARDA BESLENME ÖNERİLERİ
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın