HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
ÇOCUKLARLA STRESSİZ SOFRALAR
ÇOCUKLARLA STRESSİZ SOFRALAR

Belki çocuğunuz sebze yemeyi reddediyordur, cipsten başka birşey istemiyor veya yemeğinden 1 kaç kaşık alıp masadan kalkıyordur. Belki hiç nefes almadan verdiğiniz herşeyi silip süpürüyor ve hatta daha fazlasını istiyor veya sizin büyük bir özenle hazırladığınız herşeyi yerlere savuruyordur. Sorun ne olursa olsun bu sizin için büyük bir hayal kırıklığıdır ve yemek zamanları herkes için stresli olabilir. Yine de siz sakin olun: uyumlu ve keyifli bir yemek vaktinin sırrı, çocuğunuzun davranışlarına verdiğiniz tepkilerde saklıdır. 

YAPIN!

1. ONA ÖRNEK OLUN

Çocukların gıdalara karşı olan hisleri, dükkanlarda, tv da veya diğer insanların evlerinde gördüklerinden oluşur. Ancak en büyük yönlendirme sizin ne yediğinizden ve evde nelerin bulunduğundan gelir.

(Eğer siz yemeleri gerekeni yemiyorsanız, o gıdayı yemenin ne kadar iyi olduğunu onlara anlatmanın bir önemi yoktur. Araştırmalar annelerin çocuklarına daha fazla sebze meyve yemesi için yaptığı baskıların –eğer bu tutuma kendileri örnek olmuyorlarsa- hiç bir işe yaramadığını gösteriyor. Hatta böylesi bir durumda, çocukların söz konusu yiyecekleri daha bile az yedikleri saptanmıştır. Bu saptama yaptıklarınızın söylediklerinizden çok daha önemli olduğunu açık bir şekilde göstermektedir)

2. SAĞLIKLI VE DENGELİ BİR BESLENME DÜZENİ KURUN

Sağlıklı gıdalar tüketmeyi, ara sıra gerçekleşen bir istisna değil, bir kural haline getirmelisiniz. Belirli bir gıdayı yemesi konusunda fazla uğraş göstermeniz, çocuğunuzun onu tamamen reddetmesine neden olabilir. Bunun yerine, hayatınızın normal bir parçası şeklinde sunmanız, o gıdayı çok daha kolay kabul etmesini sağlayabilir.

(Eğer sağlıklı gıdalar sunmazsanız, sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmalarını bekleyemezsiniz. Hergün et ve makarnadan oluşan bir menü varsa, sebze yemedikleri için suçlayamazsınız. Yeni yılın başında yeni çözümler üretmek veya obez çocuklar ilgili sizi ürküten bir hikaye duyduğunuzda bir gün aniden sebze yemeği verirseniz çocuğunuz yemeyebilir)

3. GIDALAR VE BESLENME KONUSUNDA ÇOCUĞUNUZU BİLGİLENDİRİN

Bu konular hakkında onunla ne kadar çok konuşursanız, beslenmeyle ilgili temel bilgileri o kadar çabuk kavramaya başlar. Ancak bu bilgileri edindiği zaman, gıdalarla ilgili daha iyi seçimler yapmayı ve kendi sağlığına dikkat etme konusunda sorumluluklar almayı başarabilir.

(sağlıklı beslenmenin takıntıya dönüşmesini veya yasaklanmış yiyeceklere takılıp kalmasını önlemek için dengeli bir tutum izlemek gerekiyor. Çikolata, cipsi şeytanileştirmeden meyve,sebze,sütün yararlarını açıklamak mümkün. Başarmanız gereken belirli bazı gıdaları diğerlerinden daha fazla yemesi için çocuğu özendirmektir)

4. BERABER YEMEK YİYİN

Ailecek yenen yemeklerin yararları:

  • Çok daha iyi beslenirler.
  • Araştırmalar aileyle yemek yiyen çocukların çok daha fazla meyve, sebze, tahıl tükettiğini göstermektedir.
  • Sağlıklı beslenme için çocuğunuza rol modeli olabilirsiniz.
  • Yeni yemekler denemek istemeyen çocuklar, ilk önce başka biri tadarsa söz konusu besine çok daha kolay uyum sağlarlar.
  • Birlikte yemek yemek iletişim yeteneklerini geliştirir. Bu sayede çocuklar başkalarını dinlemeyi, görüşlerini ve fikirlerini paylaşmayı öğrenir.
  • Harvard Üniversitesi'nin yaptığı bir araştırmasıya göre ailecek yenen yemek çocuğun dilsel gelişiminde kitap okumaktan daha etkili.
  • Birlikte yemek yemek görgü kurallarını öğretir.
  • Sizin çatal bıçak kullandığınızı ve dolu bir ağızla konuşmadığınızı görürse aynı davranışları çok daha kolay tekrarlar.
  • Aile fertlerinin birlikte geçirdikleri yemek zamanları, aile bağlarının güçlenmesine yardımcı olur.

5. RAHATLAYIN VE ÇOCUĞUNUZA GÜVENİN

Hiç bir zaman tam olarak ne yediğini kontrol edemezsiniz, dolayısıyla bu durumu kabüllenmeniz stres düzeyinizi düşürecektir.

Azarlamak ve etrafında dönüp durmak yemeyi sevmesini sağlamaz ve hiçbir olumlu etkisi olmadığı için bu davranışlar sadece stresinizi artırır.

YAPMAYIN!

1. ZORLA YEDİRMEYİN

Asla bir şey yemesi için ister fiziksel olarak veya rüşvet yoluyla, ister korkutarak veya suçluluk duygusunu kullanarak zor kullanmayın.

Bu yöntemleri kulanmak önce cazip gelir çünkü anne baba olarak iyi bir iş başardığınızın işareti olabilir. Küçük çocuklar onlar için neyin yeterli olduğunu gayet iyi bilirler. Bir çocuğa daha fazla yemesi için ısrar etmek, ona vücudunun uyarılarını görmezden gelmesini söylemekten başka bir anlama gelmez. Ona güvendiğinizi gösterirseniz çocuğunuzda kendisine daha fazla güvenmeyi öğrenecektir.

2. ÇOCUĞUNUZA LAKAP TAKMAYIN

* mızmız * cips canavarı * sebze sevmez

Bunlar çocukların zihinlerinde takılıp kalır.

Eğer sizden meyve-sebzeden nefret ettiğini duyarsa buna daha kolay inanır ve bu fikir kafasına yerleşmiş olur. Bunun yerine onun olumlu davranışlarına yoğunlaşın ve iyi yaptığı şeylere yoğunlaşın. Örn; tabağındaki yemediği bezelyeler hakkında yorum yapmak yerine yediği havuçlar için onu övün.

3. ÇOCUĞUNUZA VE KENDİNİZE KARŞI ÇOK DA KATI OLMAYIN

Çocuğunuzun bir alerjisi veya hassasiyeti yoksa hiç bir gıda yasaklanmamalıdır.

Yasaklamak onlara yönelik ilgilerini artırır ve daha çekici kılar. Dengeli bir beslenme sadece öğünden öğüne şeklinde işlemeyebilir. Bazı çocuklar hergün değilde çoğu zaman dengeli beslenebilirler.

4. ÇOCUKLARA ÖDÜL OLARAK VEYA ONLARI RAHATLATMAK İÇİN YİYECEK VERMEYİN

İyi Davranış Sağlıksız Gıda!!!!!!!

İyi birşey yaptıklarında onlara neden sağlıksız gıdalar veriyorsunuz ki! Kısa dönemde davr.değişikliklerini sağlar ama uzun vadede çocuğun bu gıdaya isteği artar ayrıca sağlıklı beslenmeye dair söylediğiniz sözlerin inandırıcılığı kalmaz.

Üzgün çocuk Sağlıksız Gıda!!!!

Her can sıkıntısını yiyerek giderme ihtiyacı –duygusal yeme- küçük yaşlarda başlar. Aç olmadığı zamanlarda da yemek yemek ister.

5. ÇOK FAZLA TV İZLEMESİNE İZİN VERMEYİN

Tv Kilo Sorunu

Araştırmalargösteriyor ki tv izlerken sağlıksız abur cubur yerler, izledikleri reklamlarda da bu tür gıdalara özendirilirler. Tv, bilgisayar başında vakit geçirdikçe çok daha az fiziksel aktivite yaparlar. Günde en fazla 2 saat ekran başında geçirilmeli. Süre uzadığında kilo alma riski de artacaktır. 


Beslenme ve Psikoloji Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
BAYRAMLARDA TATLILARA DİKKAT!!
ÇOCUKLARDA BESLENME DAVRANIŞLARI
ÇOCUKLARLA STRESSİZ SOFRALAR
TATİLE GİTMESİ GÜZEL DÖNMESİ DEPRESYON
DUYGUSAL YEME SENDROMU
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın