HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
POSA T??KET?M? HASTALIKLARDA NEDEN ??NEML?D?R?
POSA T??KET?M? HASTALIKLARDA NEDEN ??NEML?D?R?

Sa?°l??kl?? beslenmenin anahtar?? posan??n diyetimizde bol miktarlarda bulundurulmas??d??r. Özellikle sebze ve meyveler, kurubaklagillerin bol tüketilmesi ile ya?žlanma oranlar?? dü?žer. Günlük ne kadar posa gereklidir?? Yap??lan çal???žmalarda 25-30 gr diyet posas?? sa?°l??k için yeterlidir. Diyet posas??n??n enerjisi dü?žük oldu?°u için ve su çekici özelli?°inden dolay?? midenin geç bo?žalmas??n?? sa?°layarak doygunluk hissi verir. Diyet posas??n??n özellikle kolon ve rektum kanserinden korunmada etkili oldu?°u yap??lan çal???žmalarda bulunmu?žtur. Amerika’da yap??lan bir çal???žmada posa al??m??n??n günlük 10 -13 gr. art??r??lmas?? ile kolon-rektum kanserinin %31 oran??nda azalt??labilece?°i bulunmu?žtur. Posa içeri?°i yüksek tah??l ve kurubaklagilleri çok tüketen toplumlarda kalp hastal??klar??ndan ölümlerin dü?žük oldu?°u saptanm???žt??r. Diyette yüksek posan??n yer almas??yla serum kolesterolünde % 5 oran??nda dü?žü?žler gözlenmektedir. Diyet posas??n??n olumlu etkilerine ra?°men diyetimizde son yüzy??llarda dü?žük posal?? yiyeceklerin tüketimi daha çok artm???žt??r. Sa?°l??kl?? ve kaliteli bir ya?žam için özelikle yüksek posal?? besinleri tercih etmeliyiz:
 
Dü?žük Posal?? Yiyecekler

  • ??ekerli kahvalt??l??k tah??llar, Cornflakes
  • Pirinç
  • Beyaz ekmek, beyaz un
  • Kremal?? bisküviler, beyaz un içeren bisküviler
  • Beyaz undan yap??lm???ž makarna, spagetti, lazanya
  • Ha?žlanm???ž patates
  • Soyulmu?ž meyveler
  • Gevrekler, tatl??lar, ?žekerlemeler, çikolata

Yüksek Posal?? Yiyecekler

  • Rafine edilmemi?ž kahvalt??l??k tah??llar, kahverengi pirinç
  • Tam un ve tam undan yap??lm???ž ekmek, kepek, çavdar, yulaf ekme?°i
  • Kepekli krakerler, kepekli bisküviler, kepekli galeta
  • Tam undan yap??lm???ž makarna, spagetti, lazanya
  • Sebzeler, özellikle fasulye, bezelye, m??s??r, mercimek ve kurubaklagiller
  • Tüm meyveler, taze soyulmam???ž konserve edilmi?ž, dondurulmu?ž meyveler
  • Kuruyemi?žler (belli ölçülerde)

 

 


Hastal??klarda Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
POSA T??KET?M? HASTALIKLARDA NEDEN ??NEML?D?R?
OMEGA-3 ALIMI ?LE KRON?K HASTALIKLARDAN KORUNALIM
OSTEOPOROZ: KADINLARIN KABUSU
GUT D?YET? NASIL OLMALIDIR?
OBEZ?TE: Y??ZYILIN HASTALI?I
OBEZ?TE ?LE KALP DAMAR HASTALIKLARI ?L???K?S?
T?P 2 D?YABET S?Z?N ????N B?R KADER OLMASIN!!
SA?LI?IMIZI TEHD?T EDEN GIDA SAHTEKARLIKLARI
UYKU APNES?NE D?KKAT!!
??EKERL? ???ECEKLERE D?KKAT!
YETERS?Z OMEGA-3 YA? ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR
BROKOL?N?N B?L?NMEYEN Y??Z??
SONBAHARDA BESLENME ??NER?LER?
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın