HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
HAMİLELİKTE BESLENME
HAMİLELİKTE BESLENME

Hamile kalmaya karar mı verdiniz ya da hamile misiniz? Beslenmeniz konusunda yapmanız gerekenler hakkında emin değil misiniz❓

Hadi beraber bir göz atalım

 

Gebelik döneminde beslenmemizi yemek miktarı arttırmadan 4 ana besin grubundan tüketerek farklı vitamin ve mineral alacak şekilde düzenlemeliyiz.

Çok zayıflık gibi, çok şişmanlıkta gebeliğinizi tehlikeye sokabilir. Gebelik süresince ideal kilo artışınızın 8 ile 12,5 kg arasında olmasına dikkat etmelisiniz.

Gebelikte 3 ana öğün, 3 ara öğün şeklinde, öğün atlamadan düzenli beslenmeye özen göstermelisiniz. Gebelikte meydana gelen mide bulantısı, aşerme, kusma, mide ekşimesi gibi problemleriniz için az ve sık beslenmek şikayetlerinizi azaltacaktır. Gebelikte bebeğin gelişiminde temel yapı taşı olan protein, kemik yapımı için gerekli olan demir, mineral ve vitaminlere olan ihtiyaç artar.

Artan protein ihtiyacınızı; et, tavuk, balık, süt, yumurta, peynir, yoğurt ve baklagillerden ( nohut, fasulye, mercimek vb.) sağlayabilirsiniz.

Artan kalsiyum ihtiyacınız için normal beslenmenize ilaveten her gün 1 bardak süt / yoğurt veya 2 su bardağı ayran veya 2-3 kibrit kutusu kadar peynir veya 2-3 kaşık lor peyniri almanız yeterli olacaktır.

Artan demir ihtiyacınızı kırmızı et, ıspanak, pekmez, kuru meyve gibi gıdalardan karşılayabilirsiniz. Ancak 6 aydan sonra artan demir ihtiyacı sadece beslenme ile karşılanamayacağından ilaveten doktorunuzun uygun gördüğü bir kan hapını da kullanmanız gerekmektedir.

Vitamin ihtiyacımızı taze sebze ve meyvelerden karşılayabiliriz. Sebze ve meyvelerin iyi yıkanmış olmasına özellikle dikkat etmelisiniz.

Gebelik döneminde sıklıkla karşılaşılan kabızlık problemi için günde en az 8-10 bardak yaklaşık olarak 2-2,5 litre su içmek ve bol lifli gıdalarla beslenmek gerekmektedir.

Gebelik boyunca yağ ve yağlı gıdalar azaltılmalıdır. Yağ ihtiyacınızı hayvansal yağlardan çok, bitkisel yağlardan karşılamalısınız.

Kek, bisküvi, hamur işleri yerine kepekli gıdalar, yeşil mercimek, kuru fasulye, bezelye gibi lif ve vitamin açısından zengin gıdalarla beslenmeniz daha uygun olacaktır.

Tuz; tansiyon yükselmesine ve vücudunuzda su tutulmasına neden olacağından mümkün olduğunca az tüketilmelidir. Şeker; fazla tüketildiği taktirde kilo artışına sebep olmaktadır. Tatlı isteğimiz artarsa tercihen sütlü tatlıları tüketmeliyiz. Bunun haricinde, kuru meyveler,taze meyvelerin tüketimi tatlı isteğimizi azaltacaktır.

Salam, sosis, sucuk gibi içinde katkı maddeleri olan besinleri tüketmemeye özen gösterin.

Kırmızı etlerin ve kümes hayvanlarının etlerinin üzerinde kan izi kalmayacak şekilde iyice pişirilmesine dikkat etmelisiniz. Çiğ et yememelisiniz.

Önerilen günlük kafein miktarı 300 mg’ı geçmemelidir. Günde en fazla 2 fincan çay veya kahve tüketilebilir. Tercihen kafeinsiz kahve daha uygun olacaktır.

Gebe olduğunuz halde sigara içmeniz, alkol kullanmanız, sigara içilen yerlerde bulunmanız sizin ve bebeğinizin sağlığı açısından önemli problemlere yol açabilir. Bebeğiniz sağlığı için sigara ve alkolden uzak durun.

Gebe olduğunuzdan şüpheleniyorsanız veya biliyorsanız doktora danışmadan hiçbir ilaç kullanmayınız.


Blog Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HAMİLELİKTE BESLENME
DOĞUM SONRASI DUYGUSAL DEĞİŞİKLİKLER
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın