HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 1
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 1

EKMEK YEMEZSEM ZAYIFLARIM.

Sağlıkla ve kalıcı bir şekilde zayıflamak istiyorsanız ekmeksiz diyet olmaz!

Ekmek kilo aldırmaz, verdirir!

Ekmek tok tutar, iştah kontrolünü sağlar!

Öğünlerinize ekmek ekleyin, formunuzu destekleyin!

Tartışması uzun zamandır süren bir diyet efsanesi. Sürmeye de devam edecek gibi. Hakkında birçok görüş var. En çok tartışılansa ekmek tüketiminin zayıflamaya olan etkisi üzerine. Kilo alımına neden olduğu konusunda ekmeği suçlayanların sayısı ise günden güne artıyor.

Pekiiii
Tek suçlu ekmek mi?
Faydaları yok mu?
Bu kadar kültürümüze işlemişken neden uğraşılır?

Sürekli farklı açılardan ele alınan ekmeği bir de biz konuşalım istedik.

Zayıflamak için diyet yaparken zaten bazı besinleri kısıtlamaya başlıyoruz. Öncelikli olarak yaptığımız şeker, çikolata, pasta gibi basit karbonhidratları hayatımızdan çıkarmak. Bu gerekli. Bunun yanında ekmek gibi enerji ihtiyacımızı karşılayan diğer karbonhidratları da hayatınızdan çıkarmak kısa vadede zayıflamanızı sağlasa da uzun vadede bu kilo kayıpları kalıcı ve sağlıklı olmayacaktır.

Tükettiğiniz ekmeğin tam buğday/tahıl, çavdar ya da kepekli olması düşük glisemik indeksleri sebebiyle çok daha uzun süre tokluk hissi vermektedir. Bu yüzden beyaz ekmeğe göre daha fazla tercih edilmelidir. Ancak bazı kronik hastalıklarda beyaz ekmekte dönüşümlü olarak kullanılabilir.  Tek tercih sebebi bu değil elbette. İçerdiği lif ve B grubu vitaminler sayesinde de kalp, tansiyon, diyabet, troid hastaları, kabızlık problemi yaşan kişiler için de kullanımı faydalıdır.

Mide sağlığınız için koruyucu bir besindir. Bitkisel kaynaklı olduğu için kolesterol içermez. Ürik asit miktarını kontrol atına almaya yardımcıdır. Antioksidan içeriği yüksektir.

Karbonhidratların kısıtlandığı protein ağırlıklı diyetlerde vücudun proteini sindirme enerjisinden yararlanılarak hızlı kilo verilmesi amaçlanmaktadır.  Bu tip zayıflama diyetlerinde kaybedilen yağ değil kas ve su olacaktır. Bu yüzdendir ki ekmeği hayatımızdan çıkarmak başlı başına bir yanlıştır. Özellikle uzun süreli protein diyetlerinde durum bununla da kalmayacak öncelikle böbrekleriniz aşırı protein yüklendiğinden kaynaklı zarar görecek uzun vadede ise sağlığınız olumsuz etkilenecektir.

Tüm bunlara değinirken ekmek tüketimi konusunda sınırlarda koyuyoruz. Bahsettiğimiz ekmeğin sınırsız tüketimi değil. Sadece bilmeniz gereken günlük enerji ihtiyacımızı karşılarken ekmek en güvenebileceğimiz karbonhidrat kaynaklarından biri. Ekmek tüketim miktarı kişinin cinsiyetine, boyuna, kilosuna, yaşına göre değişse de her öğünde ortalama 2 dilim ekmek tüketmenin kimseye bir zararı olmadığı gibi faydası olacaktır.


Diyet ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HER YAŞTA KİLO KONTROLÜ ÖNEMLİDİR!
DENGELİ DİYETİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
TATLANDIRICILARA BİR GÖZATALIM..
OKUL ÇAĞI BESLENMESİNİN BÜYÜME VE GELİŞMEDEKİ ÖNEMİ
BESİNLERLE YETERİNCE KALSİYUM ALIYOR MUSUNUZ?
GEBELİĞE HAZIRLIK VE GEBELİKTE BESLENME
AZ VE SIK BESLENİN METABOLİZMANIZI HIZLANDIRIN
YETERLİ DENGELİ BESLENME VE SAĞLIKLI YAŞAM
KİLO VERMEK İÇİN PORSİYONLARI DÜŞÜRMEK ŞART
YILBAŞINA ÖN HAZIRLIK
1 OCAK YENİ YILIN İLK GÜNÜ
SIKICI VE ŞOK DİYETLERİ BİR KENARA BIRAKIN..
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 2
KİLO VERME YOLUNDA KOYDUĞUNUZ HEDEFLER GERÇEKÇİ Mİ?
HANGİSİ ÖNEMLİ: Beden Kitle İndeksi Mi? Vücut Yağ Yüzdesi Mi?
UNUTULAN SEBZE MANTAR
KAHVESİZ OLMAZ DİYENLERDEN MİSİNİZ?
HAFTANIN SAĞLIKLI BESİNİ: ÜZÜM
DİYETİN VAZGEÇİLMEZ MEYVESİ ELMA
MEYVE VE SEBZENİN BOL TÜKETİMİNİN ÖNEMİ
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 1
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın