HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
SONBAHARDA BESLENME ÖNERİLERİ
SONBAHARDA BESLENME ÖNERİLERİ

Güneş yerini yavaş yavaş bulutlara, tatlı bir esintiye bırakmaya başladı. Tam yazdan kalma bir hava derken yağmurla karşılaştığımız günlerdeyiz. E tabi gün içinde de sıcaklıklar değişken. Hava bir sıcak bir soğuk… Birçok insan bu dönemde kendini kırgın yorgun hatta mutsuz hissedebiliyor. Belki elinizde kahve evinizde oturmak istiyorsunuz belki de perdeleri kapatıp biraz daha geç uyanmak. Birçok kişinin bu ruh halinde olduğunu duyar gibiyim.

Sonbaharın üzerimizde yarattığı ağırlık hepimizi tembelleştiriyor. Ayrıca bu mevsimde yeme alışkanlıklarımız da olumsuz yönde etkileniyor.

Yaz mevsiminin bitişiyle gelen soğuk hava, metabolizmanın yavaşlaması ve artan hareketsizliğin kilo alımı ve bağışıklık sistemi üzerine etkisini de göz ardı edemeyiz tabi ki…

Bu dönemde hastalıklardan korunmak ve kilonuzu kontrol altına alabilmek için beslenmenizde neleri değiştirmelisiniz nelere dikkat etmelisiniz bir göz atalım

  • Yaz mevsiminde geç saatlere kalan akşam yemeklerini biraz daha erkene çekin.
  • Yazın çok su içenler havaların soğumasıyla su içmeyi bıraktılar. Günde en az 10-12 bardak su içmeyi ihmal etmeyin ve alışkanlık haline getirin.
  • Az ve sık yemeye her zaman olduğu gibi özen gösterin. Aksi takdirde uzun süreli açlıklar kan şekerimizin düşmesine ve kendinizi daha yorgun hissetmenize sebep olabilir.
  • Hareketli olun. Her gün yapacağınız yarım saatlik yürüyüşler başta zor gelse de kendinizi zinde hissetmenizi sağlar.
  • Doğal beslenin. Katkı maddeleri içeren yiyecekler sindiriminizi zorlaştırır.
  • Öğünlerinizdeki besin çeşitliliğini arttırın. Antioksidan değeri yüksek, değişik renkte besinleri aynı tabakta tüketerek besin etkileşiminden faydalanın.
  • Vücudun direncini arttırmak için A, C, E vitaminleri ile selenyum, çinko, magnezyum gibi minerallerin bunun yanı sıra omega-3 ve omega-9 yağ asitlerinin zengin olduğu besinleri tüketin.
  • Kafeinli içeceklerin tüketimine dikkat edin. Havaların soğumasıyla bu tür içeceklere talep artıyorsa da bunun yerine antioksidan özellikli ıhlamur, ahududu, böğürtlen çayını tercih edin. Kafein içeriği yüksek içecekler hem vücuttaki suyu azaltır hem de fazla tüketimi kalp çarpıntısına neden olarak yorgunluk hissini arttırmaktadır.
  • Lif içeriği yüksek, kuru baklagiller, tam tahıl ürünleri, sebze ve taze/kuru meyveleri tüketmek mevsim geçişinden kaynaklı kabızlık problemini çözmenize yardımcı olacaktır.
  • C vitaminini mutlaka öğünlerinize ekleyin. Sofranızda C vitamininden zengin olan yeşil biber, kuşburnu, maydanoz gibi besinlere ve C vitamininin kaynağı olan taze mevsim sebze ve meyvelerine yer verin. Sigara içenlerin C vitamini ihtiyacı, normal kişilerden fazladır.
  • Yemeklerinizi haşlama-fırın- ızgara yöntemiyle pişirin.
  • Yeteri kadar uyumaya özen gösterin ve erken kalkın. Düzenli uyku metabolizmanızı harekete geçirir ve sonbaharın etkisi olan yorgunluk hissini azaltır.

Hastalıklarda Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
POSA TÜKETİMİ HASTALIKLARDA NEDEN ÖNEMLİDİR?
OMEGA-3 ALIMI İLE KRONİK HASTALIKLARDAN KORUNALIM
OSTEOPOROZ: KADINLARIN KABUSU
GUT DİYETİ NASIL OLMALIDIR?
OBEZİTE: YÜZYILIN HASTALIĞI
OBEZİTE İLE KALP DAMAR HASTALIKLARI İLİŞKİSİ
TİP 2 DİYABET SİZİN İÇİN BİR KADER OLMASIN!!
SAĞLIĞIMIZI TEHDİT EDEN GIDA SAHTEKARLIKLARI
UYKU APNESİNE DİKKAT!!
ŞEKERLİ İÇECEKLERE DİKKAT!
YETERSİZ OMEGA-3 YAĞ ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR
BROKOLİNİN BİLİNMEYEN YÜZÜ
SONBAHARDA BESLENME ÖNERİLERİ
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın