HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
SONBAHARDA BESLENME ??NER?LER?
SONBAHARDA BESLENME ??NER?LER?

Güne?ž yerini yava?ž yava?ž bulutlara, tatl?? bir esintiye b??rakmaya ba?žlad??. Tam yazdan kalma bir hava derken ya?°murla kar?ž??la?žt???°??m??z günlerdeyiz. E tabi gün içinde de s??cakl??klar de?°i?žken. Hava bir s??cak bir so?°uk… Birçok insan bu dönemde kendini k??rg??n yorgun hatta mutsuz hissedebiliyor. Belki elinizde kahve evinizde oturmak istiyorsunuz belki de perdeleri kapat??p biraz daha geç uyanmak. Birçok ki?žinin bu ruh halinde oldu?°unu duyar gibiyim.

Sonbahar??n üzerimizde yaratt???°?? a?°??rl??k hepimizi tembelle?žtiriyor. Ayr??ca bu mevsimde yeme al???žkanl??klar??m??z da olumsuz yönde etkileniyor.

Yaz mevsiminin biti?žiyle gelen so?°uk hava, metabolizman??n yava?žlamas?? ve artan hareketsizli?°in kilo al??m?? ve ba?°???ž??kl??k sistemi üzerine etkisini de göz ard?? edemeyiz tabi ki…

Bu dönemde hastal??klardan korunmak ve kilonuzu kontrol alt??na alabilmek için beslenmenizde neleri de?°i?žtirmelisiniz nelere dikkat etmelisiniz bir göz atal??m

  • Yaz mevsiminde geç saatlere kalan ak?žam yemeklerini biraz daha erkene çekin.
  • Yaz??n çok su içenler havalar??n so?°umas??yla su içmeyi b??rakt??lar. Günde en az 10-12 bardak su içmeyi ihmal etmeyin ve al???žkanl??k haline getirin.
  • Az ve s??k yemeye her zaman oldu?°u gibi özen gösterin. Aksi takdirde uzun süreli açl??klar kan ?žekerimizin dü?žmesine ve kendinizi daha yorgun hissetmenize sebep olabilir.
  • Hareketli olun. Her gün yapaca?°??n??z yar??m saatlik yürüyü?žler ba?žta zor gelse de kendinizi zinde hissetmenizi sa?°lar.
  • Do?°al beslenin. Katk?? maddeleri içeren yiyecekler sindiriminizi zorla?žt??r??r.
  • Ö?°ünlerinizdeki besin çe?žitlili?°ini artt??r??n. Antioksidan de?°eri yüksek, de?°i?žik renkte besinleri ayn?? tabakta tüketerek besin etkile?žiminden faydalan??n.
  • Vücudun direncini artt??rmak için A, C, E vitaminleri ile selenyum, çinko, magnezyum gibi minerallerin bunun yan?? s??ra omega-3 ve omega-9 ya?° asitlerinin zengin oldu?°u besinleri tüketin.
  • Kafeinli içeceklerin tüketimine dikkat edin. Havalar??n so?°umas??yla bu tür içeceklere talep art??yorsa da bunun yerine antioksidan özellikli ??hlamur, ahududu, bö?°ürtlen çay??n?? tercih edin. Kafein içeri?°i yüksek içecekler hem vücuttaki suyu azalt??r hem de fazla tüketimi kalp çarp??nt??s??na neden olarak yorgunluk hissini artt??rmaktad??r.
  • Lif içeri?°i yüksek, kuru baklagiller, tam tah??l ürünleri, sebze ve taze/kuru meyveleri tüketmek mevsim geçi?žinden kaynakl?? kab??zl??k problemini çözmenize yard??mc?? olacakt??r.
  • C vitaminini mutlaka ö?°ünlerinize ekleyin. Sofran??zda C vitamininden zengin olan ye?žil biber, ku?žburnu, maydanoz gibi besinlere ve C vitamininin kayna?°?? olan taze mevsim sebze ve meyvelerine yer verin. Sigara içenlerin C vitamini ihtiyac??, normal ki?žilerden fazlad??r.
  • Yemeklerinizi ha?žlama-f??r??n- ??zgara yöntemiyle pi?žirin.
  • Yeteri kadar uyumaya özen gösterin ve erken kalk??n. Düzenli uyku metabolizman??z?? harekete geçirir ve sonbahar??n etkisi olan yorgunluk hissini azalt??r.

Hastal??klarda Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
POSA T??KET?M? HASTALIKLARDA NEDEN ??NEML?D?R?
OMEGA-3 ALIMI ?LE KRON?K HASTALIKLARDAN KORUNALIM
OSTEOPOROZ: KADINLARIN KABUSU
GUT D?YET? NASIL OLMALIDIR?
OBEZ?TE: Y??ZYILIN HASTALI?I
OBEZ?TE ?LE KALP DAMAR HASTALIKLARI ?L???K?S?
T?P 2 D?YABET S?Z?N ????N B?R KADER OLMASIN!!
SA?LI?IMIZI TEHD?T EDEN GIDA SAHTEKARLIKLARI
UYKU APNES?NE D?KKAT!!
??EKERL? ???ECEKLERE D?KKAT!
YETERS?Z OMEGA-3 YA? ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR
BROKOL?N?N B?L?NMEYEN Y??Z??
SONBAHARDA BESLENME ??NER?LER?
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın