HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
MEYVE VE SEBZENİN BOL TÜKETİMİNİN ÖNEMİ
MEYVE VE SEBZENİN BOL TÜKETİMİNİN ÖNEMİ

Yağ oranı ve kalori değeri düşük, besin değeri yüksek sebze ve meyveler ile hastalıklardan ve kanserden korunun. Meyve ve sebzenin bol tüketimi ile bol bol vitamin, karoten, flavonoid ve antioksidan almış oluruz. Yapılan araştırmalar ile sebze ve meyveden zengin diyetlerin kanseri önlediği tespit edilmiştir. Bol lif içerikleri ile hem doygunluk verici özellikleri hem de antioksidan özellikleri artmaktadır. Ayrıca bol sebze, meyve tüketimi anti-aging etkileri ile erken yaşlanmayı önlemektedir. Sarı, turuncu, kırmızı sebze ve meyveleri dolabınızdan eksik etmemeliyiz. Ara öğünlerde atıştırmalık olarak tüketmek için havuç, salatalık, kereviz, biber ve turp gibi sebzeleri, elma, üzüm, incir ve turunçgilleri dolapta hazır bulundurabilirsiniz. Sebzelerin bir porsiyonu ortalama 25-40 kalori, meyvelerin bir porsiyonu ortalama 35-70 kalori arasındadır. Günde ortalama 5-6 porsiyon sebze ve meyve tüketmeliyiz. Bu porsiyonlardan 2 porsiyonun turunçgillerden tercih edilmesi, özellikle kış aylarında bağışıklık sistemimizin güçlenmesi açısından önemlidir.

 


Diyet ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HER YAŞTA KİLO KONTROLÜ ÖNEMLİDİR!
DENGELİ DİYETİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
TATLANDIRICILARA BİR GÖZATALIM..
OKUL ÇAĞI BESLENMESİNİN BÜYÜME VE GELİŞMEDEKİ ÖNEMİ
BESİNLERLE YETERİNCE KALSİYUM ALIYOR MUSUNUZ?
GEBELİĞE HAZIRLIK VE GEBELİKTE BESLENME
AZ VE SIK BESLENİN METABOLİZMANIZI HIZLANDIRIN
YETERLİ DENGELİ BESLENME VE SAĞLIKLI YAŞAM
KİLO VERMEK İÇİN PORSİYONLARI DÜŞÜRMEK ŞART
YILBAŞINA ÖN HAZIRLIK
1 OCAK YENİ YILIN İLK GÜNÜ
SIKICI VE ŞOK DİYETLERİ BİR KENARA BIRAKIN..
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 2
KİLO VERME YOLUNDA KOYDUĞUNUZ HEDEFLER GERÇEKÇİ Mİ?
HANGİSİ ÖNEMLİ: Beden Kitle İndeksi Mi? Vücut Yağ Yüzdesi Mi?
UNUTULAN SEBZE MANTAR
KAHVESİZ OLMAZ DİYENLERDEN MİSİNİZ?
HAFTANIN SAĞLIKLI BESİNİ: ÜZÜM
DİYETİN VAZGEÇİLMEZ MEYVESİ ELMA
MEYVE VE SEBZENİN BOL TÜKETİMİNİN ÖNEMİ
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 1
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın