HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
BESİNLERLE YETERİNCE KALSİYUM ALIYOR MUSUNUZ?
BESİNLERLE YETERİNCE KALSİYUM ALIYOR MUSUNUZ?

Besinlerde kalsiyum diğer öğelere bağlı olarak bulunur. Yetişkin bir bireyde 1000-1200gr arasında kalsiyum bulunur. Vücuttaki kalsiyumun %99’u kemik ve dişlerde yerleşmiştir. Kalsiyumun birinci işlevi kemik ve dişlerin gelişimi ve sağlığın korunmasıdır. Ayrıca kalsiyum sinir iletimi ve kalp atımının denetimi için gereklidir. Bunun haricinde hücre zarında maddelerin taşıma işlevinde etkindir.

Yetişkinlikte yeniden kemik ve diş oluşumu gerçekleşmediği için ve diyetteki kalsiyumun % 30 ‘u emildiği düşünülürse günlük 800 mg kalsiyum yeterlidir. Genel olarak çocuklar için 400-700 mg, ergenlik döneminde 1300 mg, yetişkinlikte 1000 mg kalsiyum önerilmiştir. Gebelik ve emziklikte kalsiyum gereksinmesi artar. Gebelik ve emziklikte yeni doğan bebeğin vücudundaki kalsiyum ve bebeği emzirmek için salgılanan kalsiyum annenin diyetinden sağlanmaktadır. Bu sebeple gebe ve emzikli kadına 500 ile 1000 mg arasında ek kalsiyum verilmelidir.

Kalsiyumun kaynakları emilebilen kalsiyumu en çok içeren yiyeceklerdir. Bu yüzden kalsiyum kaynakları en çok,orta ve zayıf kaynakları olarak sınıflandırılabilir. En iyi kaynakları, süt ve türevleridir. İyi kaynakları, pekmez, susam, fındık, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller ve kurutulmuş meyvelerdir. Orta derecede kaynakları, yumurta, portakal, limon, çilek gibi besinlerdir. Zayıf kaynakları; tahıllar, diğer sebze, meyveler ve etlerdir.

Bazı besinlerdeki kalsiyum miktarı(mg)

  200ml süt

  240 mg

  30 gr peynir

  131 mg

  200 gr yoğurt

  240 mg

  1 adet yumurta

  28 mg

  60 gr baklagil

  75 mg

  175 gr yeşil sebze

  67 mg

  50 gr pirinç

  50 mg

  90 gr et

  10 mg

  1 ince dilim ekmek

  10 mg

  100 gr sütlaç

  128 mg

 

 


Diyet ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HER YAŞTA KİLO KONTROLÜ ÖNEMLİDİR!
DENGELİ DİYETİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
TATLANDIRICILARA BİR GÖZATALIM..
OKUL ÇAĞI BESLENMESİNİN BÜYÜME VE GELİŞMEDEKİ ÖNEMİ
BESİNLERLE YETERİNCE KALSİYUM ALIYOR MUSUNUZ?
GEBELİĞE HAZIRLIK VE GEBELİKTE BESLENME
AZ VE SIK BESLENİN METABOLİZMANIZI HIZLANDIRIN
YETERLİ DENGELİ BESLENME VE SAĞLIKLI YAŞAM
KİLO VERMEK İÇİN PORSİYONLARI DÜŞÜRMEK ŞART
YILBAŞINA ÖN HAZIRLIK
1 OCAK YENİ YILIN İLK GÜNÜ
SIKICI VE ŞOK DİYETLERİ BİR KENARA BIRAKIN..
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 2
KİLO VERME YOLUNDA KOYDUĞUNUZ HEDEFLER GERÇEKÇİ Mİ?
HANGİSİ ÖNEMLİ: Beden Kitle İndeksi Mi? Vücut Yağ Yüzdesi Mi?
UNUTULAN SEBZE MANTAR
KAHVESİZ OLMAZ DİYENLERDEN MİSİNİZ?
HAFTANIN SAĞLIKLI BESİNİ: ÜZÜM
DİYETİN VAZGEÇİLMEZ MEYVESİ ELMA
MEYVE VE SEBZENİN BOL TÜKETİMİNİN ÖNEMİ
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 1
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın