HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
BES?NLERLE YETER?NCE KALS?YUM ALIYOR MUSUNUZ?
BES?NLERLE YETER?NCE KALS?YUM ALIYOR MUSUNUZ?

Besinlerde kalsiyum di?°er ö?°elere ba?°l?? olarak bulunur. Yeti?žkin bir bireyde 1000-1200gr aras??nda kalsiyum bulunur. Vücuttaki kalsiyumun %99’u kemik ve di?žlerde yerle?žmi?žtir. Kalsiyumun birinci i?žlevi kemik ve di?žlerin geli?žimi ve sa?°l???°??n korunmas??d??r. Ayr??ca kalsiyum sinir iletimi ve kalp at??m??n??n denetimi için gereklidir. Bunun haricinde hücre zar??nda maddelerin ta?ž??ma i?žlevinde etkindir.

Yeti?žkinlikte yeniden kemik ve di?ž olu?žumu gerçekle?žmedi?°i için ve diyetteki kalsiyumun % 30 ‘u emildi?°i dü?žünülürse günlük 800 mg kalsiyum yeterlidir. Genel olarak çocuklar için 400-700 mg, ergenlik döneminde 1300 mg, yeti?žkinlikte 1000 mg kalsiyum önerilmi?žtir. Gebelik ve emziklikte kalsiyum gereksinmesi artar. Gebelik ve emziklikte yeni do?°an bebe?°in vücudundaki kalsiyum ve bebe?°i emzirmek için salg??lanan kalsiyum annenin diyetinden sa?°lanmaktad??r. Bu sebeple gebe ve emzikli kad??na 500 ile 1000 mg aras??nda ek kalsiyum verilmelidir.

Kalsiyumun kaynaklar?? emilebilen kalsiyumu en çok içeren yiyeceklerdir. Bu yüzden kalsiyum kaynaklar?? en çok,orta ve zay??f kaynaklar?? olarak s??n??fland??r??labilir. En iyi kaynaklar??, süt ve türevleridir. ?yi kaynaklar??, pekmez, susam, f??nd??k, ye?žil yaprakl?? sebzeler, kuru baklagiller ve kurutulmu?ž meyvelerdir. Orta derecede kaynaklar??, yumurta, portakal, limon, çilek gibi besinlerdir. Zay??f kaynaklar??; tah??llar, di?°er sebze, meyveler ve etlerdir.

Baz?? besinlerdeki kalsiyum miktar??(mg)

  200ml süt

  240 mg

  30 gr peynir

  131 mg

  200 gr yo?°urt

  240 mg

  1 adet yumurta

  28 mg

  60 gr baklagil

  75 mg

  175 gr ye?žil sebze

  67 mg

  50 gr pirinç

  50 mg

  90 gr et

  10 mg

  1 ince dilim ekmek

  10 mg

  100 gr sütlaç

  128 mg

 

 


Diyet ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HER YA??TA K?LO KONTROL?? ??NEML?D?R!
DENGEL? D?YET?N ??ZELL?KLER? NELERD?R?
TATLANDIRICILARA B?R G??ZATALIM..
OKUL ??A?I BESLENMES?N?N B??Y??ME VE GEL???MEDEK? ??NEM?
BES?NLERLE YETER?NCE KALS?YUM ALIYOR MUSUNUZ?
GEBEL??E HAZIRLIK VE GEBEL?KTE BESLENME
AZ VE SIK BESLEN?N METABOL?ZMANIZI HIZLANDIRIN
YETERL? DENGEL? BESLENME VE SA?LIKLI YA??AM
K?LO VERMEK ????N PORS?YONLARI D??????RMEK ??ART
YILBA??INA ??N HAZIRLIK
1 OCAK YEN? YILIN ?LK G??N??
SIKICI VE ??OK D?YETLER? B?R KENARA BIRAKIN..
D?YET EFSANELER?: B??L??M 2
K?LO VERME YOLUNDA KOYDU?UNUZ HEDEFLER GER??EK??? M??
HANG?S? ??NEML?: Beden Kitle ?ndeksi Mi? V??cut Ya?° Y??zdesi Mi?
UNUTULAN SEBZE MANTAR
KAHVES?Z OLMAZ D?YENLERDEN M?S?N?Z?
HAFTANIN SA?LIKLI BES?N?: ??Z??M
D?YET?N VAZGE???LMEZ MEYVES? ELMA
MEYVE VE SEBZEN?N BOL T??KET?M?N?N ??NEM?
D?YET EFSANELER?: B??L??M 1
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın