HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
OKUL ÇAĞI BESLENMESİNİN BÜYÜME VE GELİŞMEDEKİ ÖNEMİ
OKUL ÇAĞI BESLENMESİNİN BÜYÜME VE GELİŞMEDEKİ ÖNEMİ

Okul çağı büyüme ve gelişmenin hızlı olduğu, yaşam boyu sürebilecek beslenme alışkanlıklarının büyük ölçüde oluştuğu dönemdir. Okul çocuklarının yetersiz, dengesiz veya aşırı beslenmesi sonucunda istenmeyen bazı sağlık sorunları ortaya çıkabilir:

 Büyüme ve gelişmeleri geri kalır. Bu gerilik büyüme dönemi bitine kadar telafi edilemezse, yetişkinlik dönemine yansıyarak boyca kısa, çok zayıf, güçsüz bireyler olurlar.
 Enfeksiyon hastalıkları sık ve ağır seyreder.
 Özellikle kız çocuklarında menstrüasyon döneminde (adet görme dönemi) etkisiyle demir yetersizliği anemisine (kansızlık) sık rastlanır.
 Ergenlik döneminde kemik yoğunluğu en üst düzeye erişmektedir. Bu dönemde kalsiyumun yetersiz tüketimi, yetişkinlik döneminde görülen osteoporoz için bir risk faktörüdür. Ergenlik döneminde günlük 1300 mg kalsiyum alınmalıdır.
 Dengesiz ve aşırı beslenme sonucu oluşan şişmanlık, önemli bir sorun olarak ortaya çıkmaktadır. Çocukluk dönemindeki şişmanlık ileri yaşlara yansıyarak yüksek tansiyon, kan yağlarında artış, kalp-damar hastalıkları, şeker hastalığı gibi kronik hastalıklara zemin hazırlar. 

Bu dönemde çocukların beslenmesinde özellikle ebeveynlerin dikkat etmesi gerekenler nelerdir?

 Her öğünde 4 temel besin grubundan yiyeceklerin ( tahıl grubu, et grubu, süt grubu, sebze ve meyve grubu) tüketilmesine özen gösterilmelidir.
 Günde en az 2 su bardağı süt içme alışkanlığı edinilmelidir.
 Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmelidirler.
 Günde en az 8-10 bardak yaklaşık 2 litre su içme alışkanlığı edinilmesi önemlidir.
 Düzenli ve yeterli uyku ( 8-10 saat ) büyüme ve gelişmeyi artırır.
 Televizyon ve bilgisayar karşısında geçirilen zaman ebevynler tarafından kısıtlanmalıdır.
 Çay, kahve, kolalı- gazlı içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları, süt veya ayran tercih edilmelidir.
 Ara öğünler yetişkin bireylerde olduğu gibi okul çağındaki çocukları için de önemlidir. ara öğünlerde şekerli, çikolatalı besinler yerine meyve ve sebze grubundan besinler tercih edilmelidir.
 Eller yemeklerden önce ve sonra yıkanmalı ve çocukların günde en az 2 kez diş fırçalama alışkanlığı edinmesi gerekmektedir.
 Güneşten yararlanmalarına özen gösterilerek yeterli D vitamini almaları sağlanmalıdır.
 Çocukların boy uzunlukları ve kiloları düzenli kontrollerle izlenmelidir.


Diyet ve Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
HER YAŞTA KİLO KONTROLÜ ÖNEMLİDİR!
DENGELİ DİYETİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
TATLANDIRICILARA BİR GÖZATALIM..
OKUL ÇAĞI BESLENMESİNİN BÜYÜME VE GELİŞMEDEKİ ÖNEMİ
BESİNLERLE YETERİNCE KALSİYUM ALIYOR MUSUNUZ?
GEBELİĞE HAZIRLIK VE GEBELİKTE BESLENME
AZ VE SIK BESLENİN METABOLİZMANIZI HIZLANDIRIN
YETERLİ DENGELİ BESLENME VE SAĞLIKLI YAŞAM
KİLO VERMEK İÇİN PORSİYONLARI DÜŞÜRMEK ŞART
YILBAŞINA ÖN HAZIRLIK
1 OCAK YENİ YILIN İLK GÜNÜ
SIKICI VE ŞOK DİYETLERİ BİR KENARA BIRAKIN..
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 2
KİLO VERME YOLUNDA KOYDUĞUNUZ HEDEFLER GERÇEKÇİ Mİ?
HANGİSİ ÖNEMLİ: Beden Kitle İndeksi Mi? Vücut Yağ Yüzdesi Mi?
UNUTULAN SEBZE MANTAR
KAHVESİZ OLMAZ DİYENLERDEN MİSİNİZ?
HAFTANIN SAĞLIKLI BESİNİ: ÜZÜM
DİYETİN VAZGEÇİLMEZ MEYVESİ ELMA
MEYVE VE SEBZENİN BOL TÜKETİMİNİN ÖNEMİ
DİYET EFSANELERİ: BÖLÜM 1
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın