HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
GUT DİYETİ NASIL OLMALIDIR?

GUT, proteinin yapısında bulunan pürinin metabolizmasının bozukluğu nedeniyle ortaya çıkan bir hastalıktır. Bazı protein içerikli besinlerde bulunan pürinin metabolize edilememesi sonucu oluşan bir hastalıktır. Bu hastalıkla pürinin vücutta kullanılması sonucu oluşan ürik asit eklemlerde birikerek şiddetli ağrılara neden olur. Bu nedenle beslenmemizde ürik asidi oluşturan pürinden zengin yiyeceklerden sakınmamız gerekir (Bu besinler miktarları ile birlikte aşağıdaki tabloda bulunmkatadır). Gut daha çok 40 yaş üstündeki erişkinlerde; daha çok  şişman erkeklerde ve alkolü fazla tüketen bireylerde görülür. İlaç tedavisi ağrıların giderilmesi ve ve ürik asit atımını artırmak için yararlı olur. Ama tıbbi tedavini yanında pürinden sınırlı (bazı proteinlerden sınırlı) diyet önemlidir. Ayrıca, ürik asitin atımını sağlamak için bol su tüketimi önemlidir.

Protein içeriklerine göre Sınırlı Önerilen Besinler
*Bu gruptan günde yalnız 1 porsiyon tüketiniz.

                                                       Ortalama ölçü                        Miktar (gr)
                                                            (pişmiş)                              (çiğ)
Dana, sığır, kuzu (yağsız)             2 köfte kadar                             60 gr
Tavuk                                            2 köfte kadar                             60 gr
Hindi                                              2 köfte kadar                             60 gr
Balık                                              2 köfte kadar                             60 gr
Nohut                                           8 yemek kaşığı                          60 gr
Kuru fasulye                                 8 yemek kaşığı                          60 gr
Bezelye                                         8 yemek kaşığı                          60 gr
Mercimek                                       8 yemek kaşığı                          60 gr
Bulgur                                            8 yemek kaşığı                          60 gr
Karnabahar                                   5 yemek kaşığı                         200 gr
Ispanak                                         5 yemek kaşığı                          200 gr
Mantar                                           2 yemek kaşığı                           50 gr

Serbest besinler
*Önerilen besinleri istediğiniz kadar tüketebilirsiniz.

SÜT VE TÜREVLERİ
Süt (az yağlı veya yağsız)
Yoğurt (az yağlı veya yağsız)
Peynir (az yağlı veya yağsız)

EKMEK GRUBU
Beyaz ekmek, Mısır ekmeği, Buğday unu, Tarhana, Şehriye, Pirinç, Makarna, Mısır, Erişte, Kuskus, Leblebi, Kestane, Yufka böreği.

SEBZELER
Sınırlı önerilen sebzelerin dışındaki tüm sebzeler.

İÇECEKLER
Meşrubatlar, Çay, Kahve.

TAT VERİCİLER
Tuz, Nane, Tere, Sirke, Maydanoz, Tüm baharatlar.

TATLILAR (Fazla tatlı tüketimi kilo alımına sebep olacağı için haftada 1 porsiyon tüketmek yeterlidir.)
Sade kuru pasta, Kek, Jöleli tatlılar, Muhallebi, Sütlaç, Reçel, Bal.

YAĞLAR
Yemeklerde günde;
1 yemek kaşığı bitkisel sıvı yağlardan biri (ayçiçeği, soya, mısırözü yağı) ve
1 yemek kaşığı zeytinyağı veya 5 adet zeytin.

YENİLMEMESİ GEREKEN YİYECEK VE İÇECEKLER

• Tam yağlı süt, peynir, yağlı et suları ve bunlarla yapılmış çorbalar, yemekler
• Alkollü içecekler, boza,
• Sakatatlar (karaciğer, beyin, böbrek, dil, dalak,
işkembe, kokoreç vb.)
• Av etleri (ördek, kaz, bıldırcın)
• Sucuk, pastırma, salam, sosis vb.
• Kabuklu deniz hayvanları (kalamar, karides vb.)
• Yağda kızartmalar (et, sebze, hamur işi kızartmaları)
• Çok yağlı yiyecekler (kaymak, krema, mayonez, çikolata, pasta vb.)
• Hayvani ve katı yağlar (tereyağı, margarine, iç yağı, kuyruk yağı)
• Içeriği bilinmeyen hazır gıdalar (hazır çorbalar vs.)


Hastalıklarda Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
POSA TÜKETİMİ HASTALIKLARDA NEDEN ÖNEMLİDİR?
OMEGA-3 ALIMI İLE KRONİK HASTALIKLARDAN KORUNALIM
OSTEOPOROZ: KADINLARIN KABUSU
GUT DİYETİ NASIL OLMALIDIR?
OBEZİTE: YÜZYILIN HASTALIĞI
OBEZİTE İLE KALP DAMAR HASTALIKLARI İLİŞKİSİ
TİP 2 DİYABET SİZİN İÇİN BİR KADER OLMASIN!!
SAĞLIĞIMIZI TEHDİT EDEN GIDA SAHTEKARLIKLARI
UYKU APNESİNE DİKKAT!!
ŞEKERLİ İÇECEKLERE DİKKAT!
YETERSİZ OMEGA-3 YAĞ ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR
BROKOLİNİN BİLİNMEYEN YÜZÜ
SONBAHARDA BESLENME ÖNERİLERİ
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.312 447 08 42 - GSM: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın