HDL Beslenme Danışma ve Spor Hizmetleri
 
GUT D?YET? NASIL OLMALIDIR?

GUT, proteinin yap??s??nda bulunan pürinin metabolizmas??n??n bozuklu?°u nedeniyle ortaya ç??kan bir hastal??kt??r. Baz?? protein içerikli besinlerde bulunan pürinin metabolize edilememesi sonucu olu?žan bir hastal??kt??r. Bu hastal??kla pürinin vücutta kullan??lmas?? sonucu olu?žan ürik asit eklemlerde birikerek ?židdetli a?°r??lara neden olur. Bu nedenle beslenmemizde ürik asidi olu?žturan pürinden zengin yiyeceklerden sak??nmam??z gerekir (Bu besinler miktarlar?? ile birlikte a?ža?°??daki tabloda bulunmkatad??r). Gut daha çok 40 ya?ž üstündeki eri?žkinlerde; daha çok  ?ži?žman erkeklerde ve alkolü fazla tüketen bireylerde görülür. ?laç tedavisi a?°r??lar??n giderilmesi ve ve ürik asit at??m??n?? art??rmak için yararl?? olur. Ama t??bbi tedavini yan??nda pürinden s??n??rl?? (baz?? proteinlerden s??n??rl??) diyet önemlidir. Ayr??ca, ürik asitin at??m??n?? sa?°lamak için bol su tüketimi önemlidir.

Protein içeriklerine göre S??n??rl?? Önerilen Besinler
*Bu gruptan günde yaln??z 1 porsiyon tüketiniz.

                                                       Ortalama ölçü                        Miktar (gr)
                                                            (pi?žmi?ž)                              (çi?°)
Dana, s???°??r, kuzu (ya?°s??z)             2 köfte kadar                             60 gr
Tavuk                                            2 köfte kadar                             60 gr
Hindi                                              2 köfte kadar                             60 gr
Bal??k                                              2 köfte kadar                             60 gr
Nohut                                           8 yemek ka?ž???°??                          60 gr
Kuru fasulye                                 8 yemek ka?ž???°??                          60 gr
Bezelye                                         8 yemek ka?ž???°??                          60 gr
Mercimek                                       8 yemek ka?ž???°??                          60 gr
Bulgur                                            8 yemek ka?ž???°??                          60 gr
Karnabahar                                   5 yemek ka?ž???°??                         200 gr
Ispanak                                         5 yemek ka?ž???°??                          200 gr
Mantar                                           2 yemek ka?ž???°??                           50 gr

Serbest besinler
*Önerilen besinleri istedi?°iniz kadar tüketebilirsiniz.

SÜT VE TÜREVLER?
Süt (az ya?°l?? veya ya?°s??z)
Yo?°urt (az ya?°l?? veya ya?°s??z)
Peynir (az ya?°l?? veya ya?°s??z)

EKMEK GRUBU
Beyaz ekmek, M??s??r ekme?°i, Bu?°day unu, Tarhana, ??ehriye, Pirinç, Makarna, M??s??r, Eri?žte, Kuskus, Leblebi, Kestane, Yufka böre?°i.

SEBZELER
S??n??rl?? önerilen sebzelerin d???ž??ndaki tüm sebzeler.

?ÇECEKLER
Me?žrubatlar, Çay, Kahve.

TAT VER?C?LER
Tuz, Nane, Tere, Sirke, Maydanoz, Tüm baharatlar.

TATLILAR (Fazla tatl?? tüketimi kilo al??m??na sebep olaca?°?? için haftada 1 porsiyon tüketmek yeterlidir.)
Sade kuru pasta, Kek, Jöleli tatl??lar, Muhallebi, Sütlaç, Reçel, Bal.

YA?LAR
Yemeklerde günde;
1 yemek ka?ž???°?? bitkisel s??v?? ya?°lardan biri (ayçiçe?°i, soya, m??s??rözü ya?°??) ve
1 yemek ka?ž???°?? zeytinya?°?? veya 5 adet zeytin.

YEN?LMEMES? GEREKEN Y?YECEK VE ?ÇECEKLER

• Tam ya?°l?? süt, peynir, ya?°l?? et sular?? ve bunlarla yap??lm???ž çorbalar, yemekler
• Alkollü içecekler, boza,
• Sakatatlar (karaci?°er, beyin, böbrek, dil, dalak,
i?žkembe, kokoreç vb.)
• Av etleri (ördek, kaz, b??ld??rc??n)
• Sucuk, past??rma, salam, sosis vb.
• Kabuklu deniz hayvanlar?? (kalamar, karides vb.)
• Ya?°da k??zartmalar (et, sebze, hamur i?ži k??zartmalar??)
• Çok ya?°l?? yiyecekler (kaymak, krema, mayonez, çikolata, pasta vb.)
• Hayvani ve kat?? ya?°lar (tereya?°??, margarine, iç ya?°??, kuyruk ya?°??)
• Içeri?°i bilinmeyen haz??r g??dalar (haz??r çorbalar vs.)


Hastal??klarda Beslenme Kategorisindeki Diğer Başlıklar:
POSA T??KET?M? HASTALIKLARDA NEDEN ??NEML?D?R?
OMEGA-3 ALIMI ?LE KRON?K HASTALIKLARDAN KORUNALIM
OSTEOPOROZ: KADINLARIN KABUSU
GUT D?YET? NASIL OLMALIDIR?
OBEZ?TE: Y??ZYILIN HASTALI?I
OBEZ?TE ?LE KALP DAMAR HASTALIKLARI ?L???K?S?
T?P 2 D?YABET S?Z?N ????N B?R KADER OLMASIN!!
SA?LI?IMIZI TEHD?T EDEN GIDA SAHTEKARLIKLARI
UYKU APNES?NE D?KKAT!!
??EKERL? ???ECEKLERE D?KKAT!
YETERS?Z OMEGA-3 YA? ALIMI HAFIZAYI ZAYIFLATIYOR
BROKOL?N?N B?L?NMEYEN Y??Z??
SONBAHARDA BESLENME ??NER?LER?
 
HDL Beslenme ve Diyet Merkezi Ankara HDL

Kuleli Sok 71/13 Gaziosmanpaşa / ANKARA
E-Mail: info@hdl.com.tr
Telefon: 0.533.764 15 15

 
Her türlü öneri ve düşünceleriniz için info@hdl.com.tr e-posta adresini kullanabilirsiniz.İşbu Sitenin tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki resimler, yazılar ve diğer dökümanlar Kaynak gösterilse dahi, izin alınmadan başka sitelere, ticari yayınlara aktarılamaz. © 2009 - 2010 HDL-Health Diet Life Beslenme Danışmanlık ve Spor Hizmetleri
Web Tasarım
İnsan Kaynakları Arama Site Haritası Bize Ulaşın